måndag 21 november 2011

Va, advent på söndag?? Då är det ju jul snart!!!

Jahapp och så infann sig julpaniken!
Började inse för några veckor sen när jag var och handlade på Coop och jag såg att de plockat fram julsakerna, att julen närmade sig. Jag köpte en krans att hänga på dörren, en liten tomte och nåt annat julpynt. När jag sen la undan sakerna när jag kom hem tänkte jag: Ja ja, jag lägger de här, är ju ändå så långt kvar till jul! Men nu är det inte det!

Någon som vet om det går att knäppa med fingrarna och så blir allt som man vill ha klart till jul klart på en sekund? Nähä, misstänkte väl att det inte gick ;)

Vi kämpar på med hallen här hemma. Spackling del 2 ska ske nu i veckan och knäppa jag ser fram emot att smacka på spackel på väggarna och kämpa med att få hörnorna bra. Ombyte förnöjer antar jag att det heter :)

När jag skrev blogg senast så hade jag som vana att sluta varje inlägg med ett ordspråk, några kloka ord som min älskade mormor brukade säga eller nåt citat, så jag tänkte ha det så även här. Och dagens kloka ord känns som helt rätt att börja med.

"Om du inte tror på änglar, har du inte träffat min mormor"

/Lisa

1 kommentar: